Forside

Aner

Wilhardt Data

Tour de Gudenå

Her er så billeder og dagbog fra den pragtfulde tur, som søskende og "vedhæng" var på.

Fredag d. 8.8

Vi mødtes i Tørring på campingpladsen kl 9.00. vejret var perfekt til ”tour de Gudenå”.

Alle var mødt op med godt humør og alle deres pakkenelliker. Proviant til dagen blev læsset af i Tørring, derefter kørte drengene til Ry med bilerne, hvor Bent var med sin trailer, og fik resten af provianten + telt.
Drengene kørte tilbage til Tørring i to biler. Der blev vi alle samlet og nu kunne turen starte, vi havde kort visit af en sort mink. Vi startede fra Tørring omkring middagstid, en dejlig tur med højt humør, kolde øl og andet godt til halsen, ja selv bananer.
En meget bugtet strækning hvor vi sejlede gennem Uldum Kær, derefter til Åle og kl. ca. 15.30 kom vi til Åstedbro, hvor vi skulle overnatte. John fik ringet efter Bent og Inga, som straks kom med teltet og forsyningerne.
  Vi fik kaffe med kage, og en lille lur. Teltet blev rejst og luftmadrasser, hynder, puder og alt hvad der nu skulle bruges, blev rigget til. Kl. 19.00 fik alle strudsebøffer på Åstedbrokro. En hyggelig, men meget varm aften, så der blev drukket meget isvand. Inga og Bent var inviteret med.
”Lille” bad om regningen, som skulle deles i 7 dele, men han fik sagt til krofatter ”Du ganger bare med 7”. Siden hørte vi ikke meget til ham, da han mistede stemmen totalt. Kl. 20.30 kom Sannes forældre + søstre med dejlig kaffe og småkager.
Vi aftalte med dem at de skulle komme den følgende dag med rundstykker og kaffe (vi var bare så heldige). Aftenen sluttede uden for teltet med hyggelys som Anita havde med, og dejlig rødvin, øl og et par søde historier. Torben havde dog besvær med at holde balancen på kølertasken, og Alic endte med at blive far eller var det farfar?
Vi kunne alle konstatere at Erik sov rigtig godt i hans lille medbragte iglo (zZz zZz). Der var først ro kl. ca. 2.00.

Lørdag d. 9.8

Dagen startede UTROLIG tidlig, ikke sandt John? John var nemlig rigtig morgen mand, men det var også godt, han havde nemlig en madras som skulle vaskes lidt i shampoo eller hvad det nu var.

Vi kom alle ud af soveposerne og fik pakket det hele så det var klar til afhentning af Bent. Kl. 8.30 kom Sannes mor med rundstykker SKØNT. Da morgenmaden var afsluttet, gik vi igen i kanonerne. Vi sejlede igennem en meget smuk natur ved Bredstenbro og videre mor Vestbirk sø.
Vi skulle på land ved Vestbirk Krafværk, hvor kanoerne blev halet over land, dog var der vogne til transporten. Vi fik vores frokost, som bestod af torskerogn, leverpostej, ost og sidst men ikke mindst remoulade, som Birte havde sørget for. Alic havde rugbrød og toast med. IIH hvor det smagte godt.
Efter et godt måltid og et hvil, gik turen videre til Voervadsbro, hvor vi skulle overnatte. Vi fik atter teltet rejst og pumpet madrasserne op så alt var klar til natten. Vi var ikke helt tilfredse med teltet, da det faktisk regnede hele natten indenfor, skønt det var tørt vejr udenfor, så deteeeee.
Vi fik lavet kaffe, og tændt op i grillerne. Sanne lavede salaten klar, og der blev lavet et fint ta’ selv bord på Bents trailer. Efter grillmaden blev der spillet Uno, andre fik en travetur. De unge nemlig Kristian og Camilla gik meget tidlig i seng. Vi andre var nu også i seng før midnat. Go’ nat og sov godt.

Søndag d. 10.8

Dagen startede igen UTROLIGT tidligt. John var igen den første ude af soveposen og i fuld gang. Igen blev det hele pakket ned. Der blev gjort morgentoilette ude i det fri, en del fik vasket hår i iskoldt vand.
Camilla fik lavet kaffe, og da der ikke var en bager i miles omkreds, fik vi toast, rugbrød, ost og marmelade og endnu en gang en lille en til halsen.
Da vi sad og fik morgen kaffe kom et svanepar svømmende mod os, det så så smukt ud. Bent hentede oppakningen kl. 8.30, og nu gik turen til Ry.
Første del af strækningen til Vilholt Mølle, var nok den smukkeste, med grene fra træerne hængende ned i begge sider af åen.
Ved Vilholt Mølle skulle kanoerne igen hives over land, og herfra fortsatte åen gennem smalle passager, hvor åen ikke var særlig dyb. Ved Kloster Mølle skulle kanoerne igen hives over land.
Efter Kloster Mølle forlod vi åen og sejlede ud på Danmarks næststørste sø, nemlig Mossø. Det gik i forrygende tempo, og inden vi så os om var vi i Ry. Vi fik frokost inden vi travede op til bilerne, som stod ved parkeringspladsen ved Kvickly.
Vi vil herfra sige tak for en pragtfuld weekend med mange dejlige oplevelser, god mad og drikke og en masse hygge. Det vil blive en weekend, som aldrig vil blive glemt.

Knus til alle.

Lille og Anne-Marie.

PS. Det skal siges at der på hele turen var ca. 30 grader, med sol fra     morgen til aften. Bedre kunne ikke tænkes.